Zkušenosti s firmou Domotron

Když jsme řešili chytré řízení domácnosti, dostali jsme se k produktu Domotron Switch Pro. V té době probíhala kampaň na portálu Indiegogo, kde vybírali částku pro realizace jejich chytrého centra pro řízení domácnosti a chytrých vypínačů. Produkt se nám líbil, proto jsme ho 30. listopadu 2019 zakoupili. Konkrétně verzi 6x Domotron Switch Pro + Hub za 613 dolarů (14 621,20 Kč). Říkali jsme si, že se jedná o český produkt, tak snad s tím nebude problém a ještě navíc podpoříme zajímavý český nápad.

Zpoždění kampaně

Původní termín dodání byl v březnu 2020.

V březnu 2020, konkrétně 1. března 2020, však přišel e-mail od autorů kampaně, že kvůli pandemii COVID-19 se dodání produktu odkládá, jelikož továrny v Číně musí být zavřené. Nový termín dodání však nesdělili.

6. března 2020 přišel další e-mail s informací, že kvůli zhoršující se situaci kolem COVID-19 byly nuceni odložit plánovanou výrobu. Nový předpokládaný termín dodání produktu uvedli na říjen/listopad 2020.

18. května 2020 přišel další e-mail s informací, že situace kolem COVID-19 se pomalu stabilizuje a že se mohou vrátit zpátky k práci na produktu.

28. června 2020 přišel další e-mail s informací, že našli lokálního partnera z České republiky, který jim pomůže s výrobou.

16. září 2020 přišel další e-mail s informací, že kvůli pandemii COVID-19 v Číně, se kterou nepočítali, museli začít hledat nové lokální partnery pro výrobu produktu v České republice. Kvůli vracející se pandemii COVID-19 ale museli přehodnotit své plány a kvůli omezené ekonomice a zaměření médií na pandemii COVID-19 se rozhodli pozastavit uvedení produktu na trh, dokud se stav nestabilizuje do standardní podoby. V tuto chvíli uvedli také možnost požádání o refundaci, pokud bychom dále nechtěli čekat. My jsme možnost refundace v tuto chvíli nevyužili, protože se nám produkt opravdu líbil a byli jsme ochotni na něj počkat.

17. února 2021 přišel další e-mail s informací, že COVID-19 silně zasáhl Českou republiku a Slovensko, ale že se stále snaží najít cestu, jak uvést produkt na trh a že aktuálně mají diskuze s jiným renomovaným výrobcem prvků chytré domácnosti.

18. května 2021 přišel další e-mail, že mají silného globálního partnera pro výrobu, díky čemuž budou schopni uvést revidovaný produkt na trh již velmi brzy.

28. června 2021 přišel další e-mail s informací, že spolupráce s novým partnerem pokračuje velmi dobře a že by měli být schopni uvést produkt na trh koncem léta.

8. srpna 2021 přišel e-mail pouze se strohou informací, že vše jde podle plánu.

18. září 2021 přišel e-mail, že čas konečně nastal a mohou nám představit nového partnera Legrand Group. Tato spolupráce ale znamená zásadní změnu v nabízeném produktu. Původně se totiž mělo jednat o vlastní hardware (centrální hub + vypínače) i vlastní software. Spolupráce s Legrand ale mění plány a hardware bude kompletně dodán od Legrand z jejich existující nabídky a Domotron dodá pouze software v podobě cloudové služby, která bude daný hardware od Legrand řídit. Součástí tohoto e-mailu byl i odkaz na formulář pro odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené částky, pokud by se někomu uvedený změny nelíbily.

Spolupráce s Legrand Group

Tato změna byla pro nás dost nepříjemná, protože původně plánovaný hardware od Domotron se nám velmi líbil – skleněné dotykové chytré vypínače s mnoha senzory + centrální hub. Legrand oproti tomu má běžné vypínače, které jsou navíc velmi drahé.

Nový produkt pojmenovali jako Domotron Next. Pro lidi, kteří měli produkt zakoupený prostřednictvím kampaně, to znamenalo, že dostanou kredit v plné výši původní platby na nákup libovolného hardware od Legrand + navíc ještě slevu 20 %.

Tím, jak se zásadně změnil uvedený produkt, bylo potřeba udělat nové plánovaní nákupu správného hardware od Legrand. Za tímto účelem bylo potřeba si domluvit hovor s panem Januškem (CEO v Domotron) a provést správné plánování nákupu nového hardware od Legrand.

Plánování výběru hardware

Domluvil jsem si tedy s panem Januškem konzultaci. Tato konzultace byla formou online schůzky přes Google Meet, kde jsme probírali dům a mé očekávání od řízení. Těchto schůzek se opakovalo několik, přičemž po každé z nich přišel vždy i soubor s dotazníkem v Excelu, kde jsem měl vyplnit nějaké další technické informace, aby bylo možné správně navrhnout potřebný hardware. Jednalo se například o počet řízených zásuvek v jednotlivých místnostech, světel, žaluzií, vytápění apod.

Poslední komunikace s panem Januškem proběhla 4. října 2021. Poté již měla firma představit doporučený hardware k nákupu včetně ceny. Od té doby se pan Janušek již neozval. Poslal jsem několik e-mailů v následujících týdnech s žádostí o další informace o postupu, zkoušel jsem i volat na telefonní číslo uvedené na webu, ale nikdo neodpovídal. Psal jsem i na obecnou adresu , která je taktéž uvedena na webu, ale ani tam nikdo neodpovídal.

Následně jsem tedy 7. listopadu 2021 požádal o vrácení zaplacené částky 613 dolarů jak e-mailem zaslaným na adresu , tak i na adresu pana Januška . Současně s tím jsem vyplnil i formulář pro vrácení částky, který byl součástí jednoho z dřívějších informačních e-mailů v rámci kampaně. Ani na tyto žádosti však nikdo nereagoval.

Podání trestního oznámení

Protože nikdo již cca 1,5 měsíce nekomunikoval, podal jsem na firmu Domotron zastupovanou panem Alexem Januškem dne 17. listopadu 2021 trestní oznámení na Policii ČR a současně podnět na Českou obchodní inspekci.

Na firmu Domotron jsme podali trestní oznámení na Policii ČR.

Policie se daným podáním začala zabývat, vyžádala si některé další dokumenty k doplnění a začala s vyšetřováním. Vyšetřování stále probíhá, kvůli čemuž se k tomu zatím nemohu vyjadřovat. Jak se ale objeví další informace, které mohu sdílet, článek aktualizuji.

Pokud máte nějaké zkušenosti s firmou Domotron nebo přímo s panem Alexem Januškem, budeme rádi, když se podělíte v komentářích pod článkem.