Zkušenosti s firmou ZUKO Plus

Od firmy ZUKO Plus jsme si nechali zhotovit nábytek na míru do obývacího pokoje a do ložnice. Konkrétně se jednalo o skříňku na míru pod TV v obývacím pokoji a stůl se skříňkami na míru do ložnice. Původně jsme si od nich chtěli nechat vyrobit také posuvné dveře na šatní skříň, ale to jsme ze zakázky nakonec vyjmuli.

V domě máme ještě nábytek od Dřevodílo Rousínov a kuchyně Sykora. Obecně je lepší nechat zhotovit nábytek jednou firmou, ale s Dřevodílem jsme nebyli vůbec spokojeni s komunikací a Sykora je přece jenom hodně drahý výrobce. Ale musíme říct, že kvalita ve všech směrech tomu odpovídá. Pokud máte peníze a nechcete se nad ničím rozčilovat a cokoliv řešit, pak by pro vás renomovaný výrobce měl být jasnou volbou.

Prvotní komunikace

Vzhledem k tomu, že jsme si od ZUKO Plus v minulosti nechávali vyrábět šuplíky do šatní skříně, které jsme si montovali sami a vše proběhlo v naprostém pořádku, první kontakt proběhl pouze po e-mailu. Dne 6. září 2020 jsme jim poslali své návrhy s popisem materiálu, ve kterém chceme nábytek zhotovit. Již 8. září 2020 jsme obdrželi základní cenovou nabídku.

Vzhledem k tomu, že se společnosti ZUKO Plus nezdálo, že bychom měli nábytek v onom materiálu, který jsme jim napsali, poslali jsme jim podklady od Dřevodíla, aby si to vyčetli sami, neboť se jedná o změť kódů a čísel. Nakonec bylo potvrzeno, že se opravdu jedná o FunderMax 0606 AP.

Navrhovali ještě jeden materiál, který měl vykazovat stejné vlastnosti a vzhled, ale měl být výrazně levnější. Kývli jsme na něj, ale nikdy nám nebyl fakticky ukázán na desce, ale jen na mini vzorku. Byly nám slibované i desky, ale vždy, když jsme tam přijeli, někdo je měl vypůjčené.

Zaměření

Jelikož se jedná o firmu se sídlem téměř 300 km daleko, dohodli jsme se na tom, že si zaměření provedeme sami, abychom zbytečně neplatili dopravu. Pokud by ovšem nastal problém s rozměry, šlo by to za námi. Zaměření jsme provedli zapůjčeným laserovým měřičem vzdálenosti. Rozměry jsme jim poslali a oni ručně zpracovali technické výkresy, které jsme měli odsouhlasit.

Série upřesňování

Následovala nekonečná série návštěv a upřesňování, neboť jsme perfekcionisté a nehodláme nic nechat náhodě. Navíc nás technik volal na schůzku kvůli každé maličkosti.

U televizní skříňky jsme upozorňovali na to, že se za ní nachází stavební pouzdro, do kterého nejde nic kotvit a stejný problém je také u toaletního stolku v ložnici, kde se ovšem jedná pouze o malinkatou část. Aby se předešlo problémům, toaletní stolek jsme mírně upravili.

Nejvíce problémů vyvstávalo s posuvnými dveřmi šatní skříně. Chtěli jsme posuvy JAP, ale když jsme obdrželi cenovou nabídku, mysleli jsme si, že si z nás dělají srandu, proto jsme museli jít jinou cestou. Ale ZUKO Plus nám stále nabízelo jen to nejobyčejnější řešení, které s minimalismem a čistotou nemělo nic společného. Navíc jsme se dozvěděli, že systém není možné dodat ani v námi vybrané barvě. Proto jsme se snažili, aby přišli s jiným posuvným systémem, ale byl to boj, neboť jsou zvyklí pracovat jen s tím, co nabízeli. Už v tu chvíli jsme se zmiňovali, že hledáme řešení i jinde.

Nicméně po dlouhé době přišli s jiným systémem, ale to jsme jim již oznámili, že si posuvné dveře budeme řešit jinde, konkrétně s Cannyfabric. V tu chvíli přišel první zádrhel, neboť mi technik řekl, že prý už mají materiál na naše posuvné dveře objednaný. To nás šokovalo, neboť jsme jim do té chvíle odsouhlasili pouze TV stolek a toaletní stolek, ale posuvy nikoliv. Naštěstí to vzali bez dalších připomínek na sebe.

Výroba nábytku

4. listopadu 2020 jsme potvrzovali, že TV a toaletní stolek jsou za nás finální. Takže výroba nábytku trvala měsíc, neboť montáž byla domluvená na 8. prosince 2020.

Montáž nábytku

Montáž byla domluvena na úterý 8. prosince 2020. Předběžná informace o příjezdu byla kolem 8:00. Montážník před osmou hodinou ráno volal, že má zpoždění a přijede před 8:30. Nakonec přijel pár minut před 8:30.

Montážník byl sám, což bylo předem domluvené, takže jsem mu pomohl vynosit nábytek z auta a ukázal mu, kam který nábytek patří. Upozornil jsem ho také na stavební pouzdra, do kterých se nesmí nic vrtat nebo šroubovat, a také na rozvody elektřiny.

Pak již montážník vše začal sám montovat. Byli jsme domluveni, že když bude potřebovat s něčím pomoct, tak mu pomůžu, ale nakonec vše zvládl sám.

Montážník byl opravdu velmi příjemný, šikovný a pečlivý. Dával si se vším záležet, vše několikrát přeměřoval, aby bylo vše přesně rovné a tak jak má být. Při vrtání vždy používal vysavač, takže se ani kolem neprášilo. Nábytek odkládal vždy na připravené pěnové desky, aby se nepoškodil nábytek ani podlaha.

Celá montáž skončila v cca 13:00. Montážník po sobě následně ještě uklidil, skříňky vysál a utřel a vysál i celý prostor, ve kterém pracoval, takže po něm vše zůstalo opravdu čisté.

Vyúčtování

10. prosince 2020 nám přišlo vyúčtování, z kterého jsme byli v šoku, protože jsme si vybrali levnější materiál, ale v kalkulaci byl samozřejmě ten dražší. Reagovali jsme e-mailem, ať to spraví, ale místo toho nás oba dva technik celý den bombardoval telefonáty a další den, kdy jsme se telefonicky spojili, si stěžoval, že se nám nemohl dovolat, byť minimálně od jednoho z nás obdržel SMS, že teď nemůžeme mluvit.

Vysvětlení špatné kalkulace bylo nakonec takové, že udělal chybu, ale cena bude nižší jen o malinko, neboť levnější materiál je naopak výrazně dražší co se týče zpracování. Co na to říct?

Problémy

V prvé řadě se nám nelíbí provedení hran, které odpovídá nábytku z diskontu. Níže se můžete podívat na rozdíl v provedení od společnosti ZUKO Plus a Dřevodílo Rousínov. Rozdíl je značný.

Druhým problémem byla nízká svítivost LED pásku a zároveň jasné modré světlo zapínacího tlačítka. To se vyjasnilo záhy, neboť nám bylo sděleno, že tyto záležitosti se na LED pásku nastavují. Dle zaslaných instrukcí jsme si to tedy nastavili. Nicméně bychom očekávali, že montážník se přijde při montáži zeptat, jak si to přejeme mít nastavené nebo nám ukáže, jak si to nastavit, ale to se nestalo.

Třetí vadou byla prohýbající se skříňka, kterou snad natrvalo vyřešili viz níže.

Čela skříněk jsou menší než skříňky samotné, takže výsledný dojem je mizerný. Prý je to standard. Avšak s tím nesouhlasím, protože v kuchyni od Sykory to takto není. Rozumím tomu, že takto to musí být provedeno u těch částí, které navazují na další skříňky, ale ne na krajích, kde ničemu nebrání, aby čelo bylo stejně velké jako korpus.

Prohýbající se skříňka

Po několika dnech jsme navíc zjistili, že skříňka pod TV v obývacím pokoji se prohýbá. Vrchní díl skříňky, který částečně leží na spodní části a částečně visí na zdi, se začal v půlce prohýbat. Přitom skříňka v té době byla stále zcela prázdná, takže to nemohlo být způsobeno vysokým zatížením, ale špatným návrhem konstrukce a/nebo uchycení.

Postupem času se skříňka prohýbala stále víc až do té míry, že již nebylo možné otevřít šuplík horní ani spodní skříňky, protože čela šuplíků na sobě ležela. Průhyb byl po pár týdnech víc než 0,5 cm.

Reklamovali jsme tedy prohýbající se skříňku spolu s několika fotkami, ze kterých to bylo zcela patrné. Dodavatel nás požádal, jestli bychom mohli skříňku demontovat a příležitostně dovést, protože firma je cca 300 km daleko a moc se jim nechtělo sem znovu jezdit. S tím jsme souhlasili, že až pojedeme do Olomouce, tak skříňku přivezeme.

Skříňku jsme dovezli firmě na reklamaci 6. února 2021. Firma se zpátky ozvala 11. března 2021 s tím, že bude potřeba horní část skříňky něčím podepřít, aby se neprohýbala. To jsme odmítli, protože by to vypadalo škaredě. Na to firma reagovala tím, že bez podpěry není schopná garantovat, že se skříňka opět nezačne prohýbat. A začali také tvrdit, že jsme je předem neupozornili na to, že tam je stavební pouzdro, do kterého nelze kotvit – na to jsme je ale upozorňovali a při diskuzích před realizací jsme se o tom bavili.

Dva montážníci přijeli s opravenou skříňkou 23. března 2021. Oprava spočívala v lepším kotvení na zeď (větší hmoždinky + více šroubů), v rozdělení šuplíku na dvě části a umístění přepážky mezi tyto části. Tím by měla být zajištěna příčná pevnost skříňky a odolnost proti zkroucení. Při této příležitosti nás technici požádali, zda si mohou prohlédnout náš nábytek, který odpovídá kvalitě, kterou jsme požadovali od nich.

Kvalita vyrobeného nábytku

Kvalita vyrobeného nábytku pro nás byla obrovským zklamáním. Provedení odpovídá kategorii levného nábytku z Aska apod. Hrany mají jasně patrné spoje, dvířka jsou viditelně menší než samotné tělo skříňky apod.

Rozdíly v kvalitě u velkých ověřených firem a malých firem jsou velké už kvůli strojům, které má velká firma k dispozici.

Cena bohužel rozhodně neodpovídá kvalitě. Cena se v tomto případě blíží prémiovým značkám typu Sykora, Hanák, Dřevodílo apod., ale kvalita provedení je na úrovni levných obchodů s nábytkem jako Asko apod. Když to srovnáme právě s kuchyní od Sykory nebo dalším nábytkem od Dřevodíla, se kterými máme také osobní zkušenost, tak to je úplně jiná úroveň kvality zpracování, přitom cena bohužel velmi podobná.

Ale zároveň musíme podotknout, že u jiných dekorů by detail škaredé hrany nebyl patrný. Například u jakéhokoliv dekoru dřeva by se škaredá hrana ztratila.

Zkušenosti s firmou ZUKO Plus

Z našeho pohledu se jednalo o druhou zakázku, kterou jsme jim svěřili. První zakázka byla výroba šuplíků do šatní skříně, takže se jednalo o nepohledovou záležitost. Ta proběhla naprosto bez problémů, s rychlým a vstřícným jednáním. Navíc jsme si šuplíky montovali sami a musíme uznat, že ZUKO Plus nám vše nachystalo perfektně.

Co se týče druhé zakázky, tam už to tak růžové není. Kvalita provedení rozhodně z našeho pohledu neodpovídá ceně. Pokud by byla cena poloviční, dalo by se nad tím mávnout rukou a bylo by to adekvátní. Za danou cenu jsme ale vzhledem ke zkušenostem s jinými dodavateli očekávali vyšší kvalitu zpracování.

Když jsme navíc nízkou kvalitu v podobě škaredých hran reklamovali a chtěli alespoň slevu, majitel firmy na žádnou slevu či přepracování nepřistoupil. Na jednu stranu to chápeme, neboť byť disponují stroji za miliony korun, nejsou schopni to udělat lépe, jelikož lepší stroje stojí dvojnásobek a jejich práce doposud na všechny zakázky stačila, neboť nám bylo řečeno, že na tohle si ještě nikdo nikdy nestěžoval. Ale možná je to jen tím, že jiní zákazníci se ještě nesetkali s něčím lepším a brali to tak, že hezčí to být nemůže… Takže reklamujeme něco, co oni lépe udělat neumí…

Při telefonátu s majitelem firmy jsme si ještě vyslechli, že jsme tvrdili, že skříňka pod TV půjde kotvit do zdi, že je tam sádrokarton a teprve za ním je pouzdro. To nás teda vytočilo, protože asi 100x jsme upozorňovali, že tam nic kotvit nepůjde, protože je tam stavební pouzdro.

V každém případě se jedná o oboustranně novou zkušenost, neboť my víme, že před výrobou dalšího nábytku budeme požadovat vzorek. Oni naopak ví, že by zákazníkům měli ukazovat vzorky, kterých my jsme se nedočkali, byť jsme o ně žádali.

Na závěr musíme říct, že nábytek na první pohled vypadá dobře, ale v detailu je to pravý opak, vyjma masivních částí toaletního stolku, které jsou výborně zpracované.